Otomobilde hibrite yatırım

Hâlâ yüksek olan faiz oranları ve yetersiz şarj altyapısına ilişkin endişeler, alıcıların tamamen elektrikli otomobillere olan hevesini soğuttu ve endüstrinin çoğunun uzun süredir geçici bir boşluk olarak gördüğü hibrit araç satışlarında bir toparlanmaya yol açtı.

General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen ve Ford yöneticileri bu hafta Financial Times’ın Otomobilin Geleceği Zirvesi’nde hibritlere yönelik yeniden canlanan talebi değerlendirmenin bir öncelik olduğunu söyledi.

General Motors başkanı Mark Reuss, “Plug-in hibritlerin geleceğine büyük yatırım yapmalıyız. Çevik olmamız gerekiyor. Oldukça hızlı bir şekilde konuşlandırabileceğimiz teknik şeylerden oluşan küresel bir araç sandığımıza sahibiz.” dedi.

Bu görüş, daha fazla sürücünün tamamen elektrikli araç satın almaktan çekinmesi nedeniyle şu anda Gürcistan’daki 7,6 milyar dolarlık yeni tesisinde hibrit üretmeyi düşünen Hyundai’nin küresel başkanı José Muñoz tarafından da yinelendi.

BÜYÜME YAVAŞLADI

Elektrikli otomobil satışlarındaki büyüme geçen yıl ABD ve Avrupa’da yavaşladı ve otomobil üreticilerinin indirim yapmasına neden oldu. Sektör yöneticileri, gelecekteki satış büyümesinin giderek erken benimseyenlerden ziyade ana akım alıcılardan gelen talebe bağlı olması nedeniyle pazarın bir miktar ivme kaybettiğini zaten kabul etti.

Aynı zamanda, hükümetlerin benzinli araçlardan hızla uzaklaşmaya yönelik önceki planlarından geri adım atıp atmayacağına dair endişeler de var.

Ford’un Avrupalı ​​patronu Martin Sander, Avrupa’daki geçişin hızının “tüketiciye bağlı” olduğunu ve ABD’li grubun önümüzdeki on yılda hibrit modeller satmaya devam etmeye hazır olduğunu söyledi.

Sander zirvede, “Talepteki değişimlere yanıt verecek kadar esnek olmak için iş modelimizi oluşturduğumuzdan emin olmak istiyoruz. Tüm iş ve yaşam döngüsü planlamamız artık çok daha dinamik.” dedi.

Plug-in hibritleri ürün gamından büyük ölçüde çıkarmış olan ABD’li rakip General Motors, Ocak ayında bu teknolojiyi yeniden tanıtacağını açıklamıştı.

Tüketicilerin artan tereddütleri, otomobil üreticilerinin Çinli üreticilerin hem kendi iç pazarlarında hem de giderek Avrupa’da daha ucuz elektrikli araçlar piyasaya sürmesinden kaynaklanan büyüyen bir tehditle karşı karşıya olduğu bir dönemde ortaya çıkıyor.

CEO’su Linda Jackson, Çin’de rekabetçi kalabilmek için Peugeot’nun ülkenin fiyat savaşına kapılmamak için “çevik” kalması gerektiğini söyledi. Jackson, “Durmaya devam ediyoruz ancak Çin pazarı dünyanın en büyük otomotiv pazarı, dolayısıyla küresel bir üreticinin orada bulunmaması çok zor” dedi.

Schmidt Automotive Research’e göre, BYD gibi Çinli markaların yanı sıra Çin’de üretim yapan Polestar gibi markalar, Mart ayında Batı Avrupa’da tescil edilen tamamen elektrikli otomobillerin neredeyse yüzde 10’unu oluşturdu. Bu oran iki yıl önce yüzde 4’ün biraz üzerindeydi.

Nissan’ın CEO’su Makoto Uchida zirvede “Çin markalarından ve diğer teknoloji dünyalarından gelen rekabetin arttığını görüyoruz” dedi.

Çinli şirketlerin tehdidi, otomobil üreticilerinin genellikle zarar eden tamamen elektrikli araçlarla karşılaştırıldığında genellikle çift haneli marjlara sahip olan hibritlere olan ilgisini artırdı.

Birçok otomobil üreticisi için, daha yavaş geçiş, onlara geleneksel motorlardan kar elde etmeye devam etme olanağı tanırken aynı zamanda elektrikli araç teknolojisini geliştirmek için daha fazla mali ateş gücü sağlıyor.

Sektörün çoğunluğu hâlâ kârlı, tamamen elektrikli otomobiller geliştirmenin en önemli uzun vadeli hedef olduğuna inanıyor.

Geçtiğimiz yılın en büyük hibrit şampiyonu olan Toyota, bu haftanın başlarında, hibrit satışlarının grubun kârını geçen yıl rekor seviyeye taşımasının ardından yeni teknolojilere yapılan harcamaları yüzde 40’tan fazla artırmayı planladığını söyledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir